Neodidagmata, nr 35, 2013
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Neodidagmata, nr 35, 2013 by Subject "Educational games"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item ‘Why are they so boring?’ – educational context of computer games in design and research perspectives(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2013) Stasieńko, JanMożna powiedzieć, że gry elektroniczne od samych swoich początków posiadały istotny kontekst edukacyjny. W przeszło czterdziestoletniej historii wielokrotnie spierano się o to, czy mogą one mieć takie walory, czy też wręcz przeciwnie, w ogóle ich nie posiadają lub też przynoszą odwrotny skutek, który niewybrednie określano jako „ogłupiająco-demoralizujący”. Artykuł dokonuje przeglądu najważniejszych osiągnięć w dziedzinie gier edukacyjnych, uwzględniając zarówno stanowiska badawcze, jak i praktykę kreacji gier. W tekście zajmę się takimi zagadnieniami, jak wymiary edukacji w grach, czy dyskusja nad wartością edukacyjną gier w perspektywie opinii ich przeciwników i zwolenników. Dokonam przeglądu ustaleń terminologicznych oraz opiszę typy gier edukacyjnych i kryteria ich wyróżniania. Odniosę się do relacji między gatunkiem gry a kwestią jej edukacyjności. Przeanalizuję technologiczne aspekty gier edukacyjnych, a także zajmę się możliwościami budowania wartości edukacyjnej w grach za pośrednictwem strategii rywalizacyjnych.