Refleksje, wydanie specjalne, wiosna 2012
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Refleksje, wydanie specjalne, wiosna 2012 by Subject "euro"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Rola sportu w promocji miast(Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań, 2012) Smura, MarcinDuże imprezy sportowej, takie jak UEFA EURO 2012, stanowią również szansę na promocję dla miast goszczących tego typu wydarzenia. Dotyczy to nie tylko piłki nożnej ale również innych popularnych dyscyplin sportowych. Artykuł zawiera szereg przykładów tego jak poszczególne miasta wykorzystały szansę promocyjną jaką dały im duże wydarzenia sportowe. Podejmuje również próbę oceny efektywności tego typu działań. Big sporting events such as UEFA EURO 2012 are an excellent opportunity not only to compete on the pitch, but also to promote the host city. It applies to football and some other popular sports as well. It seems to be the chance to create the city’s image owing to the fact that the city organizes the event, supports players and prepares advertising campaigns. The article shows some examples how cities take advantage of such sporting events. What is more, the article aims at evaluating the effectiveness of such actions.Item Sport w stosunkach międzynarodowych. Wstęp do teorii(Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań, 2012) Karczewski, MaciejArtykuł koncentruje się na ukazaniu roli sportu w stosunkach międzynarodowych. Przedstawione zostały trzy podstawowe aspekty tego zagadnienia. Po pierwsze, ukazano sport jako narzędzie w rękach dyplomacji, które bierze czynny udział w udrażnianiu procesu komunikacji pomiędzy uczestnikami stosunków międzynarodowych. Po drugie, przedstawiono sport w roli katalizatora, który może stanowić czynnik przyśpieszający lub inicjujący określone procesy i wydarzenia w sferze politycznej. Po trzecie, ukazano sport jako nośnik określonych wartości oraz symboli istotnych z punktu widzenia polityki. The article depicts the role of sport in international relations. Three basic aspects are described. First of all, sport is shown as a tool in diplomacy that takes an active part in making communication easier among all the participants of international relations. Secondly, sport is presented as a factor which can accelerate or even initiate certain processes and events in a public sphere. Finally, the role of sport as a carrier of some vital values and symbols is also underlined.Item Wielkie imprezy sportowe w służbie budowania wizerunku państw. Przykład grupy BRIC(Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, Poznań, 2012) Jakubowski, JakubArtykuł ukazuje rolę dużych imprez sportowych jako narzędzia promocji i rozwoju państw grupy BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny). Przedstawiono w nim mechanizmu kreowania wizerunku państwa przez sport oraz podano szereg przykładów wykorzystywania tej sfery przez państwa zaliczane do grupy BRIC. Ukazano również proces komercjalizacji sportu i wpływ tego zjawiska na istotę i wartości ruchu olimpijskiego. The article shows a role of big sporting events as a tool of advancement and development of a state, taking Brasil, Russia, India and China into account. The mechanisms of creating the state image are discussed. Moreover, some examples of using sport by BRIC group countries are underlined. Finally, the process of commercialization and its influence on Olympic Games values are depicted.