Wydział Studiów Edukacyjnych (WSE)/Faculty of Educational Studies
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Wydział Studiów Edukacyjnych (WSE)/Faculty of Educational Studies by Subject "adaptacja"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosparwnością intelektualną(Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, 2011) Buchnat, MarzenaKompetencje adaptacyjne nabywamy przez całe życie, jednak kluczowe znaczenie dla jakości umiejętności przystosowania mają pierwsze doświadczenia adaptacyjne najczęściej związane z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej. To doświadczenie daje nam pewną podstawową matrycę, która zostaje powielona w następnych nowych sytuacjach, wymagających przystosowania. Prawidłowa adaptacja do przedszkola warunkuje również optymalny rozwój dziecka w tej placówce. Dlatego warto przyjrzeć się procesowi adaptacji czynnikom, które ją warunkują i sposobom wspierającym prawidłowy przebieg tego procesu. Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, które z racji na obniżony poziom funkcjonowania mają większe problemy z procesami adaptacyjnymi.