Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna, 2020, Tom 9, Nr 1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna, 2020, Tom 9, Nr 1 by Subject "moral competence"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Edukacja jako zadanie otwarte. Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka Aldony Pobojewskiej wsparciem metodycznym w kryzysie edukacji(Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu Wydział Nauk Społecznych, Instytut Filozofii UAM, 2021-09-06) Skrzypczak, AlicjaThe publication of Aldona Pobojewska Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka is an important work, supporting educator’s theoretical workshop and practice, that offers an original method of “workshop in philosophical inquiry” (WDF) embedded in Matthew Lipman’s philosophy and in his project Philosophy for Children. The method targets education to specific current problems of the social world, including the ethical world, and indicates the need for the development of social competencies via discussion and for the shaping of autonomy attitude, both moral and intellectual. Interdisciplinary character of WDF method allows the reader and the person leading the