Sytuacja stresowa matek wychowujących dzieci upośledzone umysłowo
Loading...
Date
Advisor
Editor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Uniwersytet Warszawski. Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania
Title alternative
Abstract
Celem badań przedstawionych w pracy, było określenie związków pomiędzy temperamentem i stosowanymi strategiami radzenia sobie ze stresem, a oceną własnej sytuacji życiowej, matek dzieci upośledzonych umysłowo. W badaniu uczestniczyły matki dzieci upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym, w wieku 18-25 lat. Otrzymane wyniki, pokazały, że spośród cech temperamentalnych „niezadowolenie”, a spośród stylów rodzenia sobie, coping emocjonalny, najsilniej warunkują ocenę własnej sytuacji życiowej jako stresującej w badanej grupie matek
Description
Sponsor
Keywords
niepełnospawność intelektualna, style radzenia sobie ze stresem, temperament
Citation
Psychologia-Etologia-Genetyka tom 5, 2002, 65-84
Seria
ISBN
ISSN
1508-583X