Skip navigation
Home
Browse
Communities
& Collections
Browse Items by:
Issue Date
Author
Title
Subject
Help
Sign on to:
My AMUR
Receive email
updates
Edit Profile
Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10593/12905
Title:
Rodzina w podręcznikach do nauki języka fińskiego oraz polskiego jako obcego. Krytyczna Analiza Dyskursu
Authors:
Jagiełło, Kinga
Sałacińska, Aleksandra
Kamasa, Victoria
Keywords:
rodzina
podręczniki do nauki języka polskiego jako obcego
krytyczna analiza dyskursu
podejście dyskursywno-historyczne
dyskurs
Issue Date:
2014
Citation:
tekst i dyskurs, vol. 7, 2014, pp. 155-173
Abstract:
Podręczniki są wskazywane jako jedno z istotnych źródeł transmisji dominujących konstrukcji dyskursywnych. W niniejszym tekście przedstawiamy analizę dyskursywnej konstrukcji rodziny w podręcznikach do nauki języka polskiego i języka fińskiego jako języków obcych. Prowadzimy analizę z perspektywy dyskursywno-historycznej w ramach krytycznej analizy dyskursu z użyciem metod jakościowych. Ujawnione dyskursy wskazują na pewne podobieństwa, ale również różnice między analizowanymi konstrukcjami rodziny. Do najważniejszych z nich należą: koncentracja na rolach społecznych związanych z płcią w przypadku polskiego podręcznika i niska pozycja dzieci w hierarchii rodzinnej w przypadku podręcznika fińskiego.
URI:
http://hdl.handle.net/10593/12905
ISSN:
1899-0983
Appears in Collections:
Artykuły naukowe (WN)
Files in This Item:
File
Description
Size
Format
JagielloSalacinskaKamasa_RodzinaWPodrecznikach.pdf
387.4 kB
Adobe PDF
View/Open
Show full item record
This item is licensed under a
Creative Commons License