Metoda immersyjno-medialna – edukacja ery Singularity

Thumbnail Image

Date

2013

Advisor

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu

Title alternative

The media-immersion method – education for the coming era of Singularity

Abstract

Artykuł prezentuje nową metodę nauczania zaprojektowaną dla nadchodzącej ery Singularity. Polega ona na zanurzeniu w mediach, połączonym z eksploracją Internetu. Redefiniuje również rozumienie uczenia się i kompetencji w erze integracji człowieka z komputerem. Metoda wykorzystuje istniejące motywacje i preferencje uczniów, uruchamiając nabywanie języka zamiast klasycznego nauczania.
The article presents a new teaching method designed for the coming era of Singularity. The media-immersion method relies on immersion in media combined with exploration of the Internet. It also redefines the understanding of learning and competencies in the era of human-computer integration. The method takes advantage of the already existing motivations and preferences of the students, triggering the language acquisition instead of classical learning.

Description

Sponsor

Keywords

immersja, immersion, akwizycja językowa, language acquisition, media, singularity, Neodidagmata

Citation

Neodidagmata, nr 35, 2013, s. 121-134

ISBN

978-83-232-2685-7

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego