Edukacja medialna dla uczestnictwa w kulturze globalnej

Loading...
Thumbnail Image

Date

2015-12-02

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Title alternative

Media Education for Participation in The Global Culture

Abstract

Praca prezentuje autorską koncepcję edukacji transgresyjno-kulturowej, jak również proponuje autorskie definicje mediów i pojęcie konstruktywizmu indukowanego. Proponowany zarys modelu edukacji medialnej obejmuje trzy obszary: językowy, kulturowy i wiedzy o mediach. Był on implementowany w ramach dwuletniego eksperymentu pedagogicznego w kształceniu studentów na kierunku pedagogika.
The thesis presents an innovative concept of transgressive-cultural media education, new definitions of media, and induced constructivism. The postulated outline of media education model consists in three key areas: language, culture, and knowledge about media. It was implemented in a two-year natural pedagogic experiment in teaching students of pedagogy.

Description

Wydział Studiów Edukacyjnych

Sponsor

Keywords

media, edukacja, kultura, education, świadomość, transgresja, culture, consciousness, transgression

Citation

ISBN

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego