Edukacja medialna dla uczestnictwa w kulturze globalnej
Loading...
Date
Authors
Advisor
Editor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Title alternative
Media Education for Participation in The Global Culture
Abstract
Praca prezentuje autorską koncepcję edukacji transgresyjno-kulturowej, jak również proponuje autorskie definicje mediów i pojęcie konstruktywizmu indukowanego. Proponowany zarys modelu edukacji medialnej obejmuje trzy obszary: językowy, kulturowy i wiedzy o mediach. Był on implementowany w ramach dwuletniego eksperymentu pedagogicznego w kształceniu studentów na kierunku pedagogika.
The thesis presents an innovative concept of transgressive-cultural media education, new definitions of media, and induced constructivism. The postulated outline of media education model consists in three key areas: language, culture, and knowledge about media. It was implemented in a two-year natural pedagogic experiment in teaching students of pedagogy.
The thesis presents an innovative concept of transgressive-cultural media education, new definitions of media, and induced constructivism. The postulated outline of media education model consists in three key areas: language, culture, and knowledge about media. It was implemented in a two-year natural pedagogic experiment in teaching students of pedagogy.
Description
Wydział Studiów Edukacyjnych
Sponsor
Keywords
media, edukacja, kultura, education, świadomość, transgresja, culture, consciousness, transgression