Nowe obszary edukacji - trójwymiarowe światy wirtualne

Loading...
Thumbnail Image

Date

2011

Advisor

Editor

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Wydawnictwo Naukowe UAM

Title alternative

Abstract

Autor porusza problematykę trójwymiarowych światów wirtualnych i ich miejsca w edukacji. Są to jednocześnie środowiska edukacyjne i społecznościowe, jak i narzędzia edukacyjne w rękach nauczyciela lub ucznia. Światy wirtualne 3D są w momencie tworzenia tekstu zjawiskiem stosunkowo mało znanym w Polsce. W pierwszej części rozdziału podano krótką charakterystykę tych światów. W dalszej omówiono pokrótce największy z nich – Second Life wraz z kilkoma przykładami wirtualnych kampusów oraz instalacji o zastosowaniach edukacyjnych. W kolejnej części autor formułuje kilka implikacji dla pedagogiki oraz dla nauki.

Description

Sponsor

Keywords

technologia kształcenia, educational technology, e-learning, e-learning, wirtualny świat, virtual world, światy wirtualne 3D, 3D virtual worlds, Second Life, Second Life, edukacja, education, glottodydaktyka, language teaching

Citation

Topol P. (2011). Nowe obszary edukacji - trójwymiarowe światy wirtualne. [W:] Cybal-Michalska A., Segiet W., Kopeć D. (red.), Studia z pedagogiki i nauk pogranicza. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, s. 63-78.

ISBN

978‐83‐232‐2366‐5

DOI

Title Alternative

Rights Creative Commons

Creative Commons License

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Biblioteka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego