Jak czytają i piszą uczniowie klas I-IV szkoły podstawowej?
Loading...
Date
Authors
Advisor
Editor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Instytut Badań Edukacyjnych
Title alternative
Abstract
Artykuł prezentuje wyniki badań przeprowadzonych wiosną 2002 roku na grupie 220 uczniów klas I-IV szkól podstawowych. Plan badań został opracowany w oparciu o model rozwoju mowy pisanej, skonstruowany przez autora na podstawie kulturowo-historycznej teorii Lwa S. Wygotskiego. Wieloaspektowe badania umiejętności czytania i pisania zostały wykonane przy pomocy metod eksperymentalnych. W artykule przedstawiono charakterystykę właściwości procesu czytania i pisania u uczniów oraz poziom rozwoju mowy pisanej w poszczególnych grupach wiekowych. Podsumowanie stanowią wnioski dotyczące jakości i skuteczności nauczania czytania i pisania w okresie wczesnoszkolnym.
Description
Sponsor
Keywords
umiejętność posługiwania się pismem, szkoła podstawowa, diagnoza poziomu rozwoju mowy pisanej, stadia rozwoju umiejętności czytania i pisania
Citation
Edukacja 3 (83), 2003, s. 53-59
Seria
ISBN
ISSN
0239-6858