Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10593/7708
Title: Jak czytają i piszą uczniowie klas I-IV szkoły podstawowej?
Authors: Jabłoński, Sławomir
Keywords: umiejętność posługiwania się pismem
szkoła podstawowa
diagnoza poziomu rozwoju mowy pisanej
stadia rozwoju umiejętności czytania i pisania
Issue Date: 2003
Publisher: Instytut Badań Edukacyjnych
Citation: Edukacja 3 (83), 2003, s. 53-59
Abstract: Artykuł prezentuje wyniki badań przeprowadzonych wiosną 2002 roku na grupie 220 uczniów klas I-IV szkól podstawowych. Plan badań został opracowany w oparciu o model rozwoju mowy pisanej, skonstruowany przez autora na podstawie kulturowo-historycznej teorii Lwa S. Wygotskiego. Wieloaspektowe badania umiejętności czytania i pisania zostały wykonane przy pomocy metod eksperymentalnych. W artykule przedstawiono charakterystykę właściwości procesu czytania i pisania u uczniów oraz poziom rozwoju mowy pisanej w poszczególnych grupach wiekowych. Podsumowanie stanowią wnioski dotyczące jakości i skuteczności nauczania czytania i pisania w okresie wczesnoszkolnym.
URI: http://hdl.handle.net/10593/7708
ISSN: 0239-6858
Appears in Collections:Artykuły naukowe (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2003 S Jak czytają i piszą uczniowie.pdf5.3 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



Items in AMUR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.