Materiały konferencyjne (WNS)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Materiały konferencyjne (WNS) by Author "Kocikowski, Andrzej"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Globalny społeczny podział pracy a kwestia marginalizacji/ likwidacji lokalnych systemów wyższej edukacji.(2011-11-20T15:56:21Z) Kocikowski, AndrzejGlobalny społeczny podział pracy w sposób nieuchronny marginalizuje/likwiduje lokalne systemy wyższej edukacji. Krajowe (Polska i nie tylko) nauczanie akademickie ma szanse przetrwać jedynie w formie mniej/ważnej składowej systemu globalnego. Globalny system edukacji wyższej – poza wszystkim innym – oprzeć się daje na rozwiązaniu GMELS™, które z założenia jest zdalnym nauczaniem elektronicznym wspartym na zaawansowanych technologiach teleinformatycznych i komunikacyjnych. Słowa kluczowe: globalny społeczny podział pracy, przyszłość Akademii, uniwersytet globalny, GMELS™. Global division of labor inevitably marginalizes/destroys local systems of higher education. National (Polish, but not only) academic teaching has a chance to survive only as a component of a global academic system. Such a global system may be based on GMELS™, a remote electronic teaching solution employing advanced information and communication technologies. Keywords: global social division of labor, future of academia, global university, GMELS™.Item ILE MOŻNA? Zaoszczędzić/zapłacić budując zelektronizowany, globalny system wyższej edukacji.(2012-12-28) Kocikowski, AndrzejElektronizacja nauczania uniwersyteckiego w skali globu przyniosłaby następujące oszczędności (roczne): Polska – 712 mln$, Unia Europejska – 7.120 mln$, świat – 71.200 mln$. Nakłady pozwalające uzyskać takie oszczędności to : Polska 8,25 mln$, Unia Europejska – 82,5 mln$, świat – 825 mln$. If the university teaching - in a global scale - were electronic, we could save (per year): Poland - $712 million, the European Union - $7,120 million, the world - $71,200 million. To save as much we would have to spend: Poland $8.25 million, the European Union - $82.5 million, the world - $825 million.Item Kosztochłonność studiów a kwestia przyszłości e-learningu w dydaktyce akademickiej. Wybrane aspekty.(2010-11-24T08:59:25Z) Kocikowski, AndrzejKryzys ekonomiczny wymusza zaciskanie pasa i racjonalizację wydatków publicznych. System nauczania akademickiego jest anachroniczny i dramatycznie kosztochłonny. Dane demograficzne zaświadczają na rzecz tezy, że limity przyjęć na studia wyższe winny zostać zredukowane – może nawet o połowę. Szkolnictwu wyższemu grozi zapaść, głównie w sprawach dotyczących racjonalizacji płac i zatrudnienia. Szkicując czarny scenariusz rozwoju sytuacji w systemie, autor próbuje pokazać, że radykalna dekompozycja dydaktyki akademickiej – poprzez głęboką, strukturalną obecność technologii teleinformatycznych – dawać może nadzieję na uratowanie tego, co DZISIAJ i w perspektywie dziesiątek najbliższych lat jest w nauczaniu naprawdę ważne.Item The Discontinuity of Cultural Process in the Digital Civilization. Main Dangers(Politechnika Gdańska, 2001) Kocikowski, AndrzejThe aim of this paper is to present a "black" scenario of development of the digital civilization. It foresees the discontinuity of the cultural process which leads to the creation of a "supernomadic" society.