Wydawnictwo Nauk Społecznych i Humanistycznych UAM
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Wydawnictwo Nauk Społecznych i Humanistycznych UAM by Author "Cichocki, Piotr"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Przestrzeń publiczna i państwo dobrobytu(Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM, 2016) Baranowski, Mariusz; Cichocki, Piotr; Maraszkiewicz, MariuszPrezentowana publikacja, koncentrując się na problematyce przestrzeni publicznej i państwa dobrobytu, wpisuje się w nurt badań nad współczesnymi wyzwaniami społeczno-gospodarczymi. Podejmuje zagadnienia kluczowe – tak dla całych społeczeństw, sfery politycznej, jak i gospodarek narodowych. Dotyczy spraw przesądzających o zrównoważonym wzroście gospodarczym, rozwoju społecznym, stabilności i różnorodności społeczno-gospodarczej. W książce można wyróżnić trzy obszary badawcze: po pierwsze jest to przestrzeń publiczna w rozumieniu odwołującym się do publicznych przestrzeni miejskich oraz roli, jaką pełni w podtrzymywaniu dyskursu i lokalnych więzi społecznych; po drugie są to różne aspekty tego, w jaki sposób mobilizacja społeczna znajduje odzwierciedlenie w przestrzeni publicznej rozumianej jako dyskursywna sfera publiczna; po trzecie jest to współczesny dyskurs dotyczący szeroko pojętych wyzwań, przed jakimi staje państwo dobrobytu. Monografia Przestrzeń publiczna i państwo dobrobytu uzmysławia, jak tytułowe pojęcia są pojemne i wielowymiarowe. Może ona stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów ostatnich lat kierunków humanistyczno-społecznych, studiów doktoranckich, ale także władz regionalnych, historyków, politologów, socjologów i ekonomistów.Item Wielkopolska przedsiębiorczość wobec wyzwań badawczo-rozwojowych(Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2013) Cichocki, Piotr; Nowak, Witold; Plucińska, MartynaCel prezentowanej monografii można określić jako wzbogacenie wiedzy o doświadczeniach i postawach wielkopolskich przedsiębiorców wobec współpracy z jednostkami naukowymi. Takie założenie lokuje recenzowane opracowanie na pograniczu socjologii gospodarki, socjologii wiedzy i ekonomii. [...] z entuzjazmem należy witać prace naukowe o tematyce takiej jak prezentowana w recenzowanej monografii. Przyczyniają się one bowiem do wzrostu świadomości wyzwań stojących przed polskim środowiskiem naukowym […]. Z tych samych względów istotną wartość dodaną przedłożonej monografii stanowi szereg rekomendacji, które z perspektywy kadr zarządzających współczesnymi uczelniami wyższymi mogą być źródłem inspiracji do przyszłych działań w zakresie relacji tychże jednostek z otoczeniem gospodarczym.