Książki/rozdziały (WSE)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Książki/rozdziały (WSE) by Subject "agresja elektroniczna"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży(Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012) Pyżalski, JacekKsiążka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych). Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach. Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania. Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe). Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.Item Electronic aggression among adolescents: An old house with a new facade (or even a number of houses)(IGI Global - Disseminator of Knowledge Since 1988, 2011) Pyżalski, JacekThe chapter is focused on the problem of electronic aggression (conducted via the Internet or mobilephones) in the context of young people as potential victims and perpetrators of such aggression. The text addresses two main issues: the potential novelty of electronic aggression and its potential distinctive features and the diversity of electronic aggression acts (with a proposal of typology). The first aspect is analyzed through the new model – ABACUS that could be used to compare electronic and traditional aggression. The chapter presents also a typology of electronic aggression based on the victim’s identity and his/her relationship with a young person who is a perpetrator. The presented theories and discussions are illustrated with new data from two Polish projects on students and teachers experiences with electronic aggression.Item Electronic Aggression and Cyberbullying. An Old House with a New Facade? New Communication Technologies in Young People’s Lives(Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi/Stavanger University, 2011) Pyżalski, JacekItem Polscy nauczyciele i uczniowie a agresja elektroniczna – zarys teoretyczny i najnowsze wyniki badań(Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR., 2010) Pyżalski, Jacek