Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna, 2013, Tom 2 Nr 1
Permanent URI for this collection
Jeśli chcesz przejrzeć artykuły znajdujące się w tej kolekcji wybierz przycisk Tytuł
Browse
Browsing Filozofia Publiczna i Edukacja Demokratyczna, 2013, Tom 2 Nr 1 by Subject "education"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Dobro wspólne i edukacja włączająca. Przyczynek do dyskusji o rozwoju kompetencji społecznych, kulturowych i międzykulturowych(Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii, 2013) Wester, Jutta H.; Alba, C. Loyo; Wróblewicz, AgnieszkaThe authors of this article assume that educational processes constitute an indispensable foundation of a just and supportive society based on such values as friendship, freedom, equality, solidarity, and common good. That is why the article problematizes the development of social, cultural, and intercultural competences in the plans and structures of education in formal educational institutions. The authors refer to a new definition of the classical concept of “common good”, formed in the context of political ethics, and attempt to understand the dimensions of “education for common good” or “inclusive education”.Item Generowanie obcości, czyli recenzja współczesnej polskiej szkoły(Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii, 2013) Stanek, BartoszThe article suggests the need for education, which is free of indoctrination and imposition of authority. Changes that occurred in the Polish educational system during last twenty five years created a subtle form of indoctrination. In such situation an ethical education becomes especially necessary to develop in pupils critical thinking and shape the humanistic attitude.