Kultura-Społeczeństwo-Edukacja 2015, Nr 1
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- ItemSprawozdanie z Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej „Konflikt społeczny. Uwarunkowania – specyfika – przezwyciężanie – skutki”, Poznań, 12 grudnia 2014 roku(Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2015) Kisielewska-Meller, Julia
- ItemSprawozdanie z Konferencji Naukowo-Szkoleniowej „Diagnozowanie i opiniowanie w pracy podmiotów pieczy zastępczej”, Poznań, 19 czerwca 2015 roku(Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2015) Gajtkowska, Magdalena
- ItemKatarzyna Segiet, Dziecko i jego dzieciństwo w perspektywie naukowego poznania i doświadczania rzeczywistości. Studium pedagogiczno-społeczne, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011, 368 s.(Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2015) Słupska, Kamila
- ItemRóżnorodność kulturowa uczniów wyzwaniem dla współczesnej szkoły(Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2015) Badowska, MariolaThe increasing waves of migration mean that naturally comes to the interpenetration of cultures and the phenomenon of cultural diversity. Increasing real multiculturalism in Polish schools contributes to the necessity of making changes in the education system through the creation of new educational programs geared to the diversity and preparation of teaching staff, whose mission is to support and integrate culturally diverse students in the life of the school community. Effective work that allows the inclusion of students in the school environment, requires of teaching staff not only knowledge of the principles of pedagogy inclusion, but also a high level of intercultural competence, knowledge of the issues of migration, acculturation processes and the accuracy of acculturation strategies, as well as the specifics of the phenomenon of refugees and their traumatic experiences.
- ItemAktualne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością w percepcji nauczycieli w różnych formach kształcenia specjalnego(Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2015) Lipińska-Lokś, JolantaEducation of students with disabilities is a challenge for teachers engaged in various forms of special education. Due to recognizing the limitations and problems connected with education of such a diverse group of students, new solutions are sought.This article compares the higher education systems between China and Ukraine,
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »