Browsing by Author "Wawrzyniak, Krzysztof"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
Item Geneza i zawartość Programu nauczania-uczenia się infotechniki(Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, 2014) Wawrzyniak, Krzysztof; Ubermanowicz, Stanisław; Ubermanowicz, Stanisław; Wawrzyniak, Krzysztof- Artykuł uzasadniający potrzebę zmian w nauczaniu programowania i konstruowania, ukazujący cele ogólne, proponowane treści i założone efekty merytoryczne zajęć pozalekcyjnych w formie kół zainteresowań infotechnicznych.Item Implementacja modułu - Gra NIM(Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, 2014) Ubermanowicz, Stanisław; Fiorek, Piotr; Ubermanowicz, Stanisław; Wawrzyniak, KrzysztofOpis sposobu wykonania gry logicznej NIM w środowisku programowania obiektowo-zdarzeniowego Lazarus & FreePascal.Item Konspekty-scenariusze realizacji kół zainteresowań IT(Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, 2014) Ubermanowicz, Stanisław; Ubermanowicz, Stanisław; Wawrzyniak, Krzysztof- Konspekty-scenariusze są zbiorami rekomendacji, a ich dopełnieniem są Implementacje, jako zadania dla uczniów i przykłady rozwiązań. Trener prowadzący koła zainteresowań IT otrzymuje do wyboru zróżnicowane treściowo Moduły zajęć o różnych poziomach trudności. Moduły dla szkół ponadgimnazjalnych wdrażają adolescentów do programowania obiektowo-zdarzeniowego poprzez tworzenie animacji i gier logicznych.Item Metodyka realizacji kół zainteresowań IT i taksonomia efektów(Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, 2014) Ubermanowicz, Stanisław; Ubermanowicz, Stanisław; Wawrzyniak, KrzysztofArtykuł przedstawia sposób racjonalizacji zajęć pozalekcyjnych w formie kół zainteresowań infotechnicznych, charakterystykę kluczowych faz oraz taksonomię działań i efektów. Istotą metodyczną każdej jednostki dydaktycznej jest inicjowanie czterech faz (sensytywności, responsywności, problemowości, konstruktywności) i osiąganie czterech poziomów emocjonalno-świadomościowych (receivingu, respondingu, inquiringu oraz immesji).Item Ocenianie realizacji kół zainteresowań IT i ewaluacja efektów(Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, 2014) Ubermanowicz, Stanisław; Ubermanowicz, Stanisław; Wawrzyniak, KrzysztofAutor przedstawia kompleksowo dedykowane strategie, praktyki i narzędzia badania jakości zajęć pozalekcyjnych oraz metodologię obserwacji, refleksji i wartościowania działań nauczycieli i uczniów na kołach zainteresowań infotechnicznych. Ponadto ukazuje sposób przeprowadzania panelowych badań efektów zajęć oraz interpretacji wyników.Item Strategia kształcenia wyprzedzającego(Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej, 2013) Barabasz, Grażyna; Cieszyńska, Agnieszka; Duda, Leszek; Dylak, Stanisław; Kokociński, Maciej; Leszczyńska, Elżbieta; Leszkowicz, Mateusz; Mrula, Anna; Sobierajska, Alicja; Stec, Radosław; Wawrzyniak, Krzysztof; Dylak, StanisławStrategia kształcenia wyprzedzającego (SKW) była przedmiotem trzyletniego projektu „Kolegium Śniadeckich – innowacyjny program nauczania przedmiotów przyrodniczych”, realizowanego w partnerstwie między Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu a Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej (Oddział w Poznaniu), współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Naczelnym efektem projektu była modyfikacja metodyki nauczania przedmiotów przyrodniczych oraz matematyki, podniesienie poziomu nauczania tych przedmiotów, a także zwiększenie uczniowskiego zainteresowania nimi. Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz aktywność uczniów w tej dziedzinie skłoniły autorów do uwzględnienia tego stanu w projektowaniu zmian w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.Item Współczesne tendencje w badaniach nad nauczycielem. Na przykładzie lematów badawczych prezentowanych na wybranych konferencjach naukowych organizowanych przez dwa światowe stowarzyszenia edukacyjne(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2003) Dylak, Stanisław; Wawrzyniak, KrzysztofIn this article, the authors - using conferences’ proceedings - try to define the contemporary directions in research on teacher and teacher education i.e. in the study on teacher. The Authors took into consideration over 1200 papers presented on five international conferences organized by two world wide known educational organizations: ISATT - International Study Association for Teacher and Teaching and AECT - Association of Communication and Educational Technology. They were looking for presentations analyzing research results on teacher and teacher education. The Authors tried to categorize that research subjects. Eight main directions have been defined: Teacher's work - strategies, competences; teacher education; becoming a teacher - building the knowledge; teacher professional development and improvement; teachers learning in a workplace; context, environment and conditions for teacher's working; teachers thinking about themselves and the thinking about teachers; investigative approaches in a study on teachers.Item Wstęp do Programu nauczania-uczenia się infotechniki(Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, 2014) Ubermanowicz, Stanisław; Wawrzyniak, Krzysztof; Ubermanowicz, Stanisław; Wawrzyniak, KrzysztofWprowadzenie do sposobu realizacji innowacyjnej strategii edukacji infotechnicznej w mieszanej formie kół zainteresowań połączonych z samokształceniem on line.